Leta i den här bloggen

måndag 17 augusti 2009

Tankar från en tröttis

Nu är jag jättetrött och skall snart krypa till kojs med min deckare av Simon Beckett. För mig har det varit en jätteintensiv dag både på jobbet, där jag har haft den första undervisningsdagen för våra nya timanställda som håller öppet biblioteket kvällar och helger. Jag har tre dagar kvar med dem och det är jätteroligt för de är så positiva och trevliga och glada att börja jobba lite parallellt med högskolestudierna.

Eftersom maken inte är hemma fick jag efter den ansträngande (som alltid) cykelturen hem slänga ihop lite mat och nu har jag satt en deg som jag skall baka till bröd i morgon efter jobbet. De får jäsa i kylskåpet som vanligt, det blir så bra då.

Marcus ringde idag igen från landet långt långt borta, där de skall ha val i veckan. Han ringer varje dag och det är skönt att höra att han mår bra. Jag skall passa på att hälsa till alla han känner. Snart är ponken hemma igen på lite ledighet och sedan är det bara två vändor kvar.

Natti natti!