Leta i den här bloggen

söndag 16 augusti 2009

Höst

Nu ska jag försöka ta mig ur min vemodskänsla och skriva ett positivt inlägg trots regn och blåst ute.

Något som är positivt nu det är alla blommorna. Bara för några veckor sedan var det ganska blomfritt i trädgården men nu exploderar kaskader av luktärt, pelargoner, krasse och purpurvindan (som jag kallat blåvinda i ett tidigare inlägg). Rosorna och en massa andra blommor får ett andra flor nu och i min helt gröna rabatt syns nu både blå vita och rosa färger. Mina små sticklingar som jag köpte från Odla.nu i våras och som vuxit så fruktansvärt sakta börjar arta sig också. De första blommorna på Svartöga börjar visa sig.


Jag tycker som sagt att hösten kommer lite för tidigt i år. Egentligen tycker jag augusti skall vara varm och het och att man skall kunna bada och inte skall man sitta inne som jag gör nu. Nej nu var jag tillbaka i mitt gnäll igen.


Nästa vecka skall jag ha min första riktiga utbildning för studenter. Det har varit jättemycket förberedelsearbete och jag är lite pirrig nu inför den. Det blir många moment som skall övas in för dem så de skall bemästra alla olika situationer som kan uppstå på högskolebiblioteket på kvällar och helger. Men det värsta blir nog om några veckor då jag skall stå inför en storgrupp nyintagna bibliotekariestudenter i en stor hörsal och hålla en 2 timmars föreläsning. Det blir mitt elddop. Då får jag kasta mig ut och hoppas att vingarna bär. HUGA!