Leta i den här bloggen

måndag 10 augusti 2009

Rubinröda lackskor

På hemvägen idag från jobbet cyklade jag om Skoaktuellt uppe på Göta som har REA just nu. När jag provat så gott som alla snygga skor och kände mig allt mer som någon av Askungens styvsystrar (som vanligt), och kände mig allt mer svettig och grinig så uppenbarade sig de bara där - ett par snygga svarta skor med lagom klack och de gled på foten som en handske! Jag trodde inte mina ögon. Jag var tvungen att gå ett par varv med dem. Jag tittade på lådan och de hette Glove. Jag fattade inte men de var verkligen som handskar.



För mig har kombinationen snygga skor med lagom klack som samtidigt varit sköna på mina besvärliga fötter aldrig passat ihop förut. Har skorna varit sköna har de inte haft någon klack eller inte varit några finskor. Har de varit sköna har de sett lite tantiga ut eller klumpiga. Ja då och då hittar jag naturligtvis snygga och sköna men aldrig sådana här.

När jag gått runt några varv såg jag att exakt samma sko fast i rubinröd lack fanns och snabbt provade jag dem och de var lika sköna!



Lyckan är total det var bara att slå till. Halva priset på ordinarie pris och dessutom riktiga kvalitetsskor. De har bara kvalitetsskor i äkta skinn på skoaktuellt.


Så nu står de här och glänser mina skor. Nu skall jag se på Himmelblå en norsk jättebra småtrevlig och mysig serie. Ha det så bra!