Leta i den här bloggen

lördag 27 september 2008

89 år!


Ja lika gammal som Lennart Hellsing är min far och idag fyllde han år så vi var där och gratulerade honom.Det var Callemannen, Emelie och jag som var där för maken körde vi till flygbussen i morse för vidare transport till Costa del sol via Landvetter och sedan Spanien och Arlanda.

Naturligtvis tog jag med mig min kamera när vi besökte pappa och jag tog några bra foton på honom.

Han är numera alltid glad och förnöjsam fastän han har mycket som inte är bra och han klagar aldrig. Han bara säger att det är jobbigt för att han är så yr jämt och ständigt. Det kan inte vara lätt att bli gammal och kroppen inte lyder en längre.

En gång i tiden när min far var ung och gjorde lumpen på segelfartyget Drottning Viktoria så såg han ut så här. Jag tycker nog att det syns att Marcus har lånat några drag från honom.