Leta i den här bloggen

måndag 22 september 2008

Bloggfunderingar



Klagomål från äldste sonen har hörts att jag inte skriver i bloggen längre. Det är ju roligt att någon läser den, för egentligen har jag den mest för mig själv som en slags dagbok, där jag kan gå tillbaka och se vad som hänt. Det är särskilt värdefullt när man som vi håller på att bygga till och renovera trädgården. Det sistnämnda är dock sonen inte intresserad att ta del av men väl i övrigt vad vi gör är väl förstås roligt att läsa om när man som han befinner sig i Norrland.

Jag får väl spotta upp mig lite nu och skriva lite oftare nu när vi äntligen är färdiga med uppsatsen. Vi blev faktiskt färdiga förra veckan och seminariet gick mycket bra. Dessutom hade vi vår opposition och den gick också mycket bra, så nu är det bara lite kompletteringar kvar som vi måste göra innan uppsatsen publiceras.

Helgen som gick var vädermässigt mycket bra och vi hade Österrikefrämmande och det var festligt värre. Som vanligt fick vi Mozartkugeln av H. Österrikiskt vin fanns också med naturligtvis, som så påpassligt kom att konsumeras till Ostpaté och nykokt krabba.

Vi började med att visa H och W vår stad och Pinocchio med flera skulpturer fick påhälsning, samt Högskolans bibliotek naturligtvis. Sedan var vi ute på skogspromenad eftersom det är en utav de aktiviteterna de tycker om att göra i Sverige. De tyckte om lugnet och utsikten vid vårt hus. Jag skall lägga in lite bilder här i bloggen när jag kommer hem ikväll.