Leta i den här bloggen

onsdag 21 januari 2009

Arga snickare- nej tack!

Jaha då var det dags för ett nytt förnedringsprogram på TV då kan jag konstatera efter att ha sett ett avsnitt av "Arga snickaren".

Programmet gick i samma stil som "lyxfällan" och "rent hus" d v s man åker hem till någon frivillig familj som får förnedra sig genom att tusen gånger be om ursäkt för att man inte klarar av i detta fallet göra färdigt sina renoveringsprojekt och sedan sätta upp mål för sitt fortsatta liv. En snickare som psykologiserar och skäller ut vuxna människor. Nej där går gränsen för vad jag vill se i TV.

Nej nu blir det till att krypa ner i sängen med en ny bok. Jag har precis läst ut Bodil Malmstens "Sista boken från Finistere". Min recension hittar du här.

Ja så har sonen äntligen landat på svensk mark. Kändes skönt när han ringde min mobil så fort han landat i Stockholm.

Kissen Maja har fått spatt också, hon rusar plötsligt omkring som om hon hade spöken efter sig. Hon börjar väl bli gammal hon som inte varit någon lekfull katt, leker nu med allt hon kommer över och hoppar och har sig. Hon öppnar garderobsdörrar och dörrarna i buffén och rusar ut med en gång igen. Jag fattar ingenting.