Leta i den här bloggen

fredag 2 januari 2009

God fortsättning!


Nyårsafton avlöpte väl med god mat och vin för oss. På tolvslaget bjöd våra trevliga grannar in oss på ett glas vin, så det blev lite väl sent och kanske lite för mycket för maken, som dessutom blev bjuden på Wiskey. Det tackar man ju inte nej till.

Gårdagen tog vi det med ro med andra ord, sov länge, ingen träning eller bilkörning och nu är vi på banan igen.

Vi har hjälpt Hanna idag med att köpa och installera en platt-Tv i lägenheten och en dammsugare passade hon också på att köpa. Nu har hon med andra ord lite mer att titta på än Pinocchio och en slö dator som hon ärvt av sin syster.

Det är nästan åtta grader kallt nu och helt fantastiskt vackert ute. Jag köpte en halsduk och en mössa idag, då jag fick promenera från Net-on-net ner till stan eftersom jag inte fick plats när vi lastat in TV:n i bilen. Jag behövde ändå en ny mössa och halsduk eftersom jag inte fick det i julklapp av Marcus. Ja Marcus kommer ikväll tillbaka från Stockholm.
Vi har sett ganska mycket filmer i jul och jag håller på att skapa en ny blogg där jag skall skriva framför allt om filmer och böcker men också annat som rör kultur. Jag kallar bloggen: Kultur är kul.

En kokboksblogg har jag också skapat där jag bara skall ha recept på och jag skall försöka indexera den så det blir lätt att ta fram olika sorters recept. I den bloggen har jag nu skrivit in nyårsmaten vi åt i år.
Jag funderar också på att skapa en ren fotoblogg och kanske en trädgårdsblogg också och då skulle den här bloggen bli relativt överflödig. Vi får se hur jag gör. Det känns liksom rätt att renodla var och en sak på sin plats liksom och inte som jag gör nu, skriver lite blandat.

Nu vill jag önska dig som läser bloggen en god fortsättning på det nya året!Med en bild taget från vårt vardagsrumsfönster en utav dessa kalla vackra kvällar.