Leta i den här bloggen

onsdag 7 januari 2009

HomeStyling

Tittar just nu på ett utav dessa oräkneliga inredningsprogram de sänder på TV och detta som heter HomeStyling sänds på kanal 9 och jag har fullständigt missat det innan!

Jag älskar dessa program. Jag älskar att se andra jobba. Sedan vi flyttade till stan 2005 har jag inte gjort mycket utav målning och tapetsering medan det var nästan det enda jag gjorde på min fritid innan. Vi har ju tidigare bott i ett stort gammalt hus som alltid krävde renovering någonstans och jag målade och tapetserade mig runt runt i det huset.

Numera sitter jag som sagt bara och tittar på vad andra hittar på med objekten. Jag retar mig dock ganska mycket på vissa programledare som bara blir fler och fler. I just detta programmet är de fyra-fem stycken som skall göra om och stundtals springer de runt och jagar varandra och skvätter vatten på varandra istället för att koncentrera sig på det de ska göra. Och kan någon tala om för mig varför alla dessa "homestylare" skall ha hundar med i programmen? De är ju bara i vägen ju!

En annan sak jag också kan reta mig på är att de då och då beskriver objekten som "skitiga" osv. Hur kul kan det vara för den familjen som bott i huset innan?

Nej nu ska jag inte gnälla mer, jag är trots allt väldigt imponerad av att dessa ungdomar (som det oftast är) lyckas aldeles förträffligt i slutet och de har verkligen blick för vad det är som behöver göras. Blir faktiskt lite avis för när jag och maken höll på som mest med våra projekt så blev det inte alltid så bra.