Leta i den här bloggen

lördag 31 januari 2009

Promenader

Denna veckan har jag promenerat varje dag till jobbet. det tar exakt en timme en väg, men jag nöjer mig med en väg för det skiljer ca 150 i höjd, så när jag går hem blir jag helt slut i alla branta uppförsbackar.

Jag kände mig verkligen duktig så jag dristade mig till att ställa mig på badrumsvågen i morse för att se om det kanske givit lite resultat. Döm av min förvåning att det var snarare tvärtom! Jag har ju på sista tiden "unnat mig" en massa god mat och det var väl snarare den "synden" som avspeglade sig på badrumsvågen. Nej här blir det till att ta i med hårdhandskarna för vågen slog rekord! Så mycket som den stod på har jag ALDRIG någonsin vägt!

Det blev en en-timmes promenad idag också och det lär bli en i morgon också.

Vi var hembjudna till vår dotter Emelie och hennes pojkvän igår kväll och det var lyxigt värre, för han kom och hämtade oss så vi kunde dricka gott vin. Vi blev bjudna på tre-rätters middag och sedan blev vi hemskjutsade framåt småtimmarna! Kan man ha det bättre?

Maten var helt underbar. Vi fick först getost-toast som var perfekt. Till huvudrätt fick vi herrgårdskyckling med klyftpotatis som var jättegod den också. Recept kommer inom kort på min mat och vinblogg (se till vänster) Efterrätten bestod av en ljuvlig hemlagad kladdkaka med glass. Sedan fick vi ost framåt småtimmarna. Tiden bara flög iväg och det var roligt att se så fint de hade det i lägenheten! De har renoverat köket alldeles nyligen.

Nej nu sprider sig de ljuvliga dofterna av makens tapas här i köket så det blir väl inte så mycket till späkning idag heller. Pust.

Callemannen har en blogg. Jag har lagt upp den till vänster och den heter Callanders. (Han heter ju Carl Anders).