Leta i den här bloggen

måndag 12 januari 2009

Kocken ledig då blir det "familjens val"


Idag är kocken ledig och superlilla familjen det vill säga bara jag och Callemannen slängde snabbt ihop lite varma mackor som vi kunde äta redan halv sex!

Dessa enkla varma smörgåsar är inte värda att hamna på min mat och vinblogg och inte mycket att orda om.

Bussresan hem idag var en pärs vill jag lova, jag ville hem itid till Callemannen och lämnade arbetet redan tjugo över fyra och när jag kom till torget var bussen i full färd med att lasta på folk. Regnet öste fullkomligt ner så jag hoppade på den bussen som var rysligt försenad, jag ångrade nästan att jag inte väntade på den som skulle gå 10 minuter efteråt, men jag ville ju hem så fort som möjligt.

Väl på bussen fylldes den på hållplats efter hållplats med allt fler dyvåta människor och det var nätt och jämt att jag såg var jag skulle trycka för att komma av bussen och knappt gick det att komma förbi alla människor heller som stod i mittgången. Jag kände mig som ett otymplpligt hus där i min stora ullkappa och hatt! Men det var skönt att ha för det stängde effektivt ute allt ösregnet!