Leta i den här bloggen

måndag 27 oktober 2008

Hjärnsläpp eller bara matglömsk?

Idag när jag kom till jobbet hade jag så mycket att göra med min senast förvärvade arbetsuppgift att redovisa pengarna i kopieringsmaskinen och det delvis på grund av strulande maskiner som inte gör som de ska.

Upprörd över tidsspillan och struliga maskiner äter jag min lunch som jag sparat från i Torsdags som egentligen var avsedd att ätas i Fredags. För i Fredags hade jag totalt glömt av att jag hade en matrest så då köpte jag en smörgås i fiket och åt.

När jag så hade ätit min Fredagsglömda mat och satt och läste mina mail så skulle jag kolla i Filofaxen om vilka tider jag kunde komma på ett möte och då ser jag till min stora förtvivlan att jag hade bokat ett lunchmöte på en restaurang klockan 12 idag med nya och gamla fritidsstyrelsen. Jag som är deras nya ordförande hade precis glömt det! Vilken start på den nya uppgiften! Som tur var hade jag talat med restaurangchefen på fredagen om att de skulle skicka faktura på maten så det var ordnat men vad dum jag kände mig när jag kom på detta! Det känns som om jag blir mer och mer glömsk nu för tiden, kanske hänger det ihop med att det är mer som ska få plats i huvudet eller är det åldern?

Övrigt som hänt:
Maken har en ruskig tandvärk sedan några dagar.

Jag har läst ut Ernest Hemingway The Old Man and the Sea en natt när jag inte kunde sova eftersom mina småproblem har en tendens att kännas som storproblem när man vaknar klockan två på natten.

Känns som om jag har "nåt skit i kroppen"

Vår magisteruppsats har nu äntligen passerat examinatorn och ligger klar för publicering. (tänk att det formella ska ta sån tid)

Plåtslagarna kom inte idag som utlovat så vi får leva med läckande tak någon dag till.

Solen skiner Hurra!