Leta i den här bloggen

onsdag 8 oktober 2008

Uterummet börjar ta form

Spisen är nästan helt färdig nu. Det är inte mycket kvar. Lite målning och så hoppas jag muraren får upp värmeljusen han gjutit in i spiskåpan, så vi kan stoppa i ljus där. Jag har gjort små hus i keramiken som jag skall ställa ovanpå. Det är väldigt stor skillnad på temperaturen redan i uterummet. Mycket varmare och behagligare. Det ska bli underbart att sitta där soliga eftermiddagar på helgerna. Dessutom kommer det ju bli ett extra rum som vi kanske kan sitta och fira Calles födelsedag i. Hoppas det blir helt klart till dess!

Igår och idag har det hänt jättemycket med uterummet. Elektrikern har ännu inte kommit så vi har ju inget ljus där ännu. Ett fönster ska i ovanför tegelväggen och golvet skall läggas (efter elektrikern har lagt elslingor där.



Idag färdigställde jag några hjärtan i keramiken som jag har en idé om att fästa på "svalbona" (där vi ska ha värmeljus i tegelväggen.

Maja gillade att hoppa upp där fönstret skall sitta, men där kommer hon inte att kunna hoppa upp när fönstret sitter där. Hon är lite konfunderad med alla glasväggar.

Det gick bra för Marcus på VM idag. Han kom 10 minuter efter vinnaren och hamnade på 73 plats av 170. I morgon blir det långdistans ca 13 km.