Leta i den här bloggen

torsdag 30 oktober 2008

Ingen hejd på väggorden!



Nu får jag nog lägga band på mig lite innan det blir för mycket. Nu har jag målat till en liten illustration vid kaffecitatet också. En liten kaffekopp.

Kattbar hade jag även målat när vi bodde i Tvärred och "Tänt vare här!" var Callemannens idé. Jag hade först tänkt Varde ljus!

Nu är plåtslagarna färdiga och de har bedyrat att det inte skall regna in. De ville ha upp mig på taket för att visa men fick bara upp mig på stegen så långt att jag kunde inspektera därifrån. Sedan fixade de lite annat också bland annat att spika upp lite plåt under fönsterfodret för där blir för varmt när vi tänder två utav värmeljusen. Ja nu får jag nog omvärdera plåtslagarna. De hade inte kommit i morse för det var snorhalt ute och då blir det ännu värre uppe på plåttaket. De städade upp efter sig jätteordentligt också.

Ikväll får jag en ensamhemmakväll för maken och Callemannen åker iväg på hockey på Ullevi. Jag får väl roa mig med TV och mina väggord.