Leta i den här bloggen

tisdag 21 oktober 2008

Sista veckan med hantverkare?

Ja nu kommer man sent hemifrån eftersom det blir lite tjôt med elektrikern varje morgon. Sent hem kommer jag ju alltid och då får man sågspån på fötterna och det har alltid hänt någonting hemma. Igår kväll hade vi fått ett strömuttag i uterummet och fina spot-lights under skåpen i köket. Spår av muraren och sotaren kunde jag också skymta och i skåpet fanns en liten elcentral till värmegolvet i uterummet. Mycket mer hade inte hänt mer än att utelampan inte fungerade och det fick jag förklaringen till i morse när elektrikern kom: Rörelsedetektorn var ett måndagsex och måste bytas ut! Idag får vi förhoppningsvis lysrör i garage och förråd plus en utekontakt där vi har bilen så att vi kan ha i motorvärmare och eventuellt en ljusslinga till julen.

Det är ju roligt när man får ljus nu till hösten men jag bävar för räkningen från elektrikern, han har ju tillbringat flera veckor hos oss nu! Utebelysningen lyser så fint nu när jag kommer hemcyklande på kvället. Det är en riktig fröjd!