Leta i den här bloggen

söndag 1 februari 2009

Kalas och uteliv!

Maja förnöjsam i Emman. Hon har något som "gnager" henne. Jag skall bada henne i morgon igen, så får vi se om det blir bättre, annars får jag prova något annat.

En sån underbar dag att vakna till idag! Solen stod högre på himlen och strålade och den värmde så underbart på vår en-timmes-promenad i skogen.

Efteråt satte jag mig i min lähörna utanför uterummet och löste korsord i solen.

Vi öppnade faktiskt upp uterummet idag eftersom vi hade släktkalas för Hanna. När solen skiner blir det uppåt 30 grader mitt på dagen, det är ljuvligt. Efter solen försvunnit bakom granskogen får man tända brasan och sen vill det till att man har skruvat upp golvvärmen till 25 grader redan på morgonen för att man skall kunna sitta där. Vi bjöd idag på en gammal favorit Solgårdens köttfärslimpa.

Vår vindruva har skjutit skott och det skall bli så spännande att följa den i vår och sommar och höst. Jag skall försöka ta kort på den kontinuerligt och lägga in på bloggen, men än är det inte mycket att se.

Nu ska vi snart se på Mia och Klara och i morgon börjar fortsättningen på en annan favoritserie: "Halv åtta hos mig". Det är ett program som går varje vardag halv åtta till åtta på 4:an. Det är mycket underhållande då Helge Skoog har dråpliga kommentarer under hela programmet som går ut på att fyra för varandra helt okända människor bjuder i tur och ordning på middag hemma hos sig själva. En för varje veckodag. Har ni missat det så prova gärna att se det i morgon!