Leta i den här bloggen

torsdag 25 juni 2009

Trädgårdsbestyr

Idag satte vi igång tidigt med trädgårdsarbete. Det hade växt igen rätt så bra så det behövdes verkligen. Idag blåser det rätt så bra men det är varmt och soligt så det gör inte så mycket.
Rabatten vid vattenstenen har växt till sig ordentligt och det är samma med alla våra rabatter som vi anlade förra året. Det allra roligaste är att rosorna verkar trivas utomordentligt. Till och med de som jag misshandlade med att flytta runt och sätta i krukor över vintern och som jag trodde var döda verkar leva, så de kommer sig nog...

Jag blev lite trött på alla tusen krukorna jag hade överallt och kom på att de måste ställas så de enkelt kan vattnas med slang när vi åker iväg och Hanna skall sköta om det hemma. Sagt och gjort - jag flyttade alla tomaterna så de står nedanför spaljén så nu är det enkelt att vattna dem och dessutom besparar man träet på uteplatsen som inte mår något vidare med våta krukor på.


Vindruvsklasen är så här stor och saftig nu! Men det har bara blivit en enda klase! Jag vattnade den idag med lite nässelvatten så får vi se vad som händer.