Leta i den här bloggen

söndag 7 juni 2009

Trädgårdssöndag

Idag skulle vi bara jobba i trädgården lite innan vi åkte och röstade.... Det blev typ hela dagen för mig. Jag grävde och planterade och sådde och grejade och nu sitter jag här och har ont i hela kroppen. Att jag aldrig lär mig!

Jag sådde ju tidigt tomater och Purpurvinda samt luktärter och nu håller hela uterummet på att svämma över av dessa men ändå kan jag inte låta bli att köpa mer blommor och växter.

Vi köpte ett helt underbart citronträd igår som blommar, har citronfrukter och doftar helt underbart! Det är större än våra andra och dyrare, men det var det värt! Jag har planterat om det och de två andra citrusträden.

Igår köpte vi också lite aklejor, krasse, persilja, doftschesmin och rabarber! Tänk vi som hade typ hela trädgården full av jättestora rabarber i Tvärred. Vi lämnade till och med till torget så de kunde sälja där. Vi åt ju aldrig. Men nu har vi altså gått och köpt en planta för 109 kronor! Så dyrt var det. Men maken ville absålut ha en planta. Nu står den i vårt lilla trädgårdsland och runt den har jag sått sallad. Persiljan fick plats på andra sidan, där jag också sått dill och sedan har jag sått morötter på den andra biten. Där har maken också satt ut sina stackars sparrisplantor som inte ser ut att må särkilt bra. Så här ser trädgårdslandet ut nu när jag satt ut rabarbern och persiljan.
Här blir en uteplats till bredvid trädgårdslandet och där har vi också satt doftschesminen emellan.

Titta vad fin Marcus bukett fortfarande är efter en hel vecka! Vilken kvalitet!