Leta i den här bloggen

fredag 2 maj 2008

Plantskolebesök

Kunde inte hålla oss ifrån att åka till två plantskolor idag och köpte fröer (luktärter)jord och en massa växter. Maken vill att vi väntar med att köpa perenner, men jag kan inte låta bli. Idag inhandlades en vit löjtnanshjärta och tre olika riddarsporrar, -jag älskar riddarsporrar, samt en massa örter av olika slag för makens kockbestyr. Förhoppningsvis kommer vi att bo kvar här så jag får njuta av växterna. Så många plantor jag köpt under de sista fyra åren, som vi bara lämnat när vi flyttat det är inte klokt! Jag vill ju ha de rosorna också, Rose de recht, Astrid Lindgren, Sympathie och honungsros, som jag köpte till förra huset, dessutoj rosen Louise Odier, New Dawn och Ruskin som doftar så underbart och vi köpte till Tvärredslund och lite olika pioner, vill jag ha.

Idag var stenmannen här och lyssnade hur vi vill ha det. De kunde förhoppningsvis komma och göra murarna före semestern och det var en glad överraskning. Maken har ju sagt att de inte skulle hinna det. Vi skall ha tre murar med en stentrappa i mitten, och då blir det följdaktligen sex stycken "sarkofager" som vi säger som vi kan plantera diverse växter i. Åh vad det skall bli roligt. Sedan skall vi ha en liten trappa på andra sidan också och göra ett stenparti i sluttningen.

Vi letade även en stor rejäl rottingsoffa idag vilket var fruktlöst. Vi vill ha en riktigt maffig skön soffa på balkongen, där vi kan sitta och titta ut på utsikten under varma sommarkvällar. Jag får fortsätta att hålla koll om det dyker upp på Blocket.