Leta i den här bloggen

onsdag 28 maj 2008

Svårt att slita sig från balkongen


Det är inte det lättaste att slita sig från den härliga morgonstunden på en balkong som solen öser sina strålar över. Att sitta där och läsa tidningen och höra fåglarna sjunga är en lisa för själen. Nu ska jag slänga mig på min cykel och rulla ner till arbetet.
En liten bildrapport bara hur det ser ut i vår "trädgård" nu kan vara på plats för dokumentationens skull.

Här skall vårt uterum byggas.




Här är mitt nysådda köksland med dill, ruccola, morötter och blommor under växtduken.


Och så här ser den enda färdiga rabatten ut nu. Ja som ni ser finns det ohyggligt mycket mer att önska av vår "trädgård" just nu. Tanken är hissnande att vi skall ha studentmottagning om en vecka. Jag har nu bestämt mig för att köra med catering och inte stå och laga maten själva i helgen. Vi kom på att vi inte längre har så mycket förvaringsmöjligheter för maten.... Då återstår bara att hämta maten samma dag.