Leta i den här bloggen

måndag 26 maj 2008

Shopping, trädgårdsarbete och stegräknarstrul

är resultatet av helgen. Hela lördagen ägnades åt att rusa runt i diverse affärer för maken yppade något om att han behövde nya jeans och en skjorta. Då får man hänga på för det händer ungefär en gång om året och då är läget akut. Eftersom vi dessutom var bortbjudna till kvällen så passade det bra att han fick shopoholicrycket.

Emelie och jag förvandlades snabbt till makens personal shopper.

Resultatet när hela dagen hade gått var ganska tillfredställande faktiskt, för han inhandlade tre par skjortor, ett par jeans, en clubkavaj, ett par skor och ett bälte.
Vi fick dessutom oss en liten biltur ut till Gällstad.

Egentligen hade vi föresatt oss att arbeta i trädgården hela dagen, men det fick vi ta på Söndagen istället och det gick lika bra det. Vi fick gjort en bråkdel naturligtvis i vår sten, sand, sten och grenträdgård.

Sakta men säkert börjar det likna något. Blomsterlandet fick sig dessutom en påhälsning och rosor och vinbärsbuskar inhandlades.

Min stegräknare har fått fnatt. Den registrerar inte som den skall. Jag fick lära mig att den måste sitta exakt på höftbenet och det var väl därför jag inte fick de stegen jag skulle när jag promenerade i morse. Nu har jag flyttat stegräknaren och då fungerar den bättre igen.