Leta i den här bloggen

fredag 2 maj 2008

steg på stig och stig på steg...

Det blir en och annan extra promenad på stigarna runt Ekås numera när vi räknar steg i vår tävling på jobbet. Det är lite frustrerande bara att stegräknaren som jag fått på jobbet inte fungerar som den ska. Som tur är har jag en som registrerar varje steg som jag köpt själv. Den jag fått på jobbet registrerar endast när jag är ute och går distinkta steg i skogen. Det kan skilja upp till fem tusen steg en dag. Dåligt tycker jag att den vägrar att registrera stegen i huset eller i trädgården tex. Positivt är att bo här uppe för det är otroligt nära till natur och det är underbart att gå i skogen och se allt blåbärsris och planera för höstpromenader med blåbärsplockning.

Sonen valde att i stället för att åka från Spanien via Arlanda och hit tog han tåget hem till Arvidsjaur istället. Det berodde på att flyget hade ställt in och allt blev krångligt. Nu får vi se fram emot hans besök Vecka 20 istället och det är ju inte så långt till dess så...

På Måndag är det dags för arbete igen och jag har blandade känslor inför det.