Leta i den här bloggen

lördag 17 maj 2008

Trädgårdsland och Pinocchio

Idag har maken gjort ett trädgårdsland åt mig vid idegranshäcken. Han är duktig min make. Det finns ju bra män och min är en sådan. Det blir min uppgift att plantera där och jag har ännu inte bestämt vad jag ska plantera. Jag har satt ut några plantor för att se om det blir bra. En perenn luktärt och några sommarluktärter och lite vintergröna har jag dock grävt ner. Det blir nog bra.

Jag däremot hade klockan sju ikväll på tok för lite steg och eftersom vi håller på med en stegtävling på jobbet så tvingade jag med maken ut på en promenad i skogen, -till hans stora förskräckelse. Han hade ju fått ont i ryggen av allt trädgårdsarbete. Faktum är att han fick ont i ryggen bara av att titta på spaden i morse.Stackars honom. Han fick ta sig lite Whiskey och en öl nu och då blev han sammetslen i rösten igen.

Igår gick M och jag och tittade på avtäckningen av vår nya skulptur Pinocchio av Jom Dine. Han var finare än jag hade trott, aldeles guldgul stod han där och blänkte i solen. Han har ju faktiskt blivit riksnyheter. Inte dåligt att lilla Borås får så mycket positiv uppmärksamhet. På bilden som min dotter tagit, vi träffade henne där, syns Pinocchio vid herr Gårman skylten.