Leta i den här bloggen

söndag 18 maj 2008

Katastrof med stegen

Nej det har inte hänt någon katastrof med någon stege utan jag har gått borti tok för lite steg idag så jag lär väl ramla ner i tävlingen idag. Det beror på allt magisteruppsatsskrivande. Jag tog cykeln ner till biblioteket i morse och det ger ju inte så många steg. Även om cyklingen hem ger bra kondition och mycket benstyrka (det är bara uppför i fem kilometer) så ger det inte så mycket steg på stegräknaren. Och eftersom vi satt från nio till fem och skrev så blev det ingen tid för promenad när jag kom hem. Emelie med pojkvän hade kommit hem på middag. Vi bjöds på underbara köttfärsbiffar, bearnaisesås, jättegod sallad och underbar ungnsbakad potatis med vitlök. mums!!

Maken hade också gjort i ordning mitt köksland, där jag skall så lite morötter, dill och rucculasallad m m.

Marcus har kommit på besök från Arvidsjaur och stannar hela veckan och det är roligt och bra också, eftersom maken skall till Danmark och jag dröja mig kvar på biblioteket och skriva med M på kvällarna, då har Callemannen storebror som är hemma, och de får rå om varandra.