Leta i den här bloggen

lördag 3 maj 2008

Grilldoft och snigelsnack

Är det inte underbart när det är grillväder och grilldoften sprider sig i området?
Idag var naturligtvis en sådan dag. Vi grillade också. Idag var också en trädgårdsdag för många av våra grannar. Vi fick också gjort en hel del. Vi hittar ju lite småplantor lite här och var som vi måste rädda undan grävmaskinen.

Idag när jag rensade häcken började grannen prata om sniglar som fanns på denna sidan gatan men inte på andra sidan. Sniglar som äter hennes Tagetes. Sniglar som man minsann måste jaga tidigt på morgonen och som inte alla jagar här i området. Men jag tror ändå inte det rör sig om mördarsniglarna efter vad jag kunde förstå på hennes beskrivning. Vi har ännu inte sett någon mördarsnigel här och om de kommit hit så nöjer de sig definitivt inte med en sida gatan. Det finns däremot en massa snäckor och mörkbruna små sniglar och i skogen har vi sett den svarta skogssnigeln, men i Bohus län och nere i Borås såg man sällan den svarta gamla hederliga skogssnigeln utan mest de ljusbruna/orangefärgade äckliga sniglarna. Ja vi får väl se om jag hittar några mördarsniglar när jag går på jakt på morgonkvisten i morgon.