Leta i den här bloggen

måndag 19 maj 2008

Inget nytt under solen

Dagarna flyter på i ungefär samma stuk varje dag. Jag jobbar och sedan sitter och skriver med M. Cyklar hem sent och får lagad mat när jag kommer hem. Enda skillnaden idag var att det var Marcus som hade maten klar när jag kom hem aldeles slut, svettig och regnvåt efter den fem km långa uppförsbacken. Måste erkänna att jag är lite bortskämd med maten, men idag fick jag göra iordning i köket efteråt, då Marcus ville se Aktuellt och sedan Fotbollskväll.

Maken har ju åkt iväg till Danmark till presumtiva kunder och det är jättebra att Marcus då håller ställningarna hemma. Idag hade han också varit en stund i Emelies nya lägenhet och hjälpt henne med att måla taket i sovrummet. Snäll pojk.

Jag känner att jag skulle egentligen ringa till våra gamla grannar och bjuda in dem till studentmottagningen den femte Juni, men det är alltid för sent när jag väl sätter mig på kvällen.

Nu tänkte jag mig ut och plocka in lite väldoftande syrener från trädgården. Det är så härligt. Så måste jag också ta in luktärtorna som jag sått i krukor för det kan bli frost i natt.