Leta i den här bloggen

måndag 28 december 2009

Bloggåret 2009

Året som gick var jag ganska flitig med bloggandet. Om man tittar tillbaka nu så här när 2009 snart är slut så kan jag summera:

I Januari gjorde jag 18 inlägg och skrev mycket om mat och vinterpromenader

I Februari blev det 21 inlägg. Många av dem var fototriss och fredagstemainlägg. Jag skrev om alla hjärtans dag och att jag kommit igång med min diet igen. Den skulle jag för övrigt behöva att sätta igång med nu igen efter semester och jul.

Mars inlägg som var 23 var det också mycket fototriss, men det handlade mycket om ljuset som kommer tillbaka och vindruvan som växer i vårt uterum.

April gjorde jag och maken en härlig resa till Teneriffa, men jag gjorde också mycket inlägg om blommor den månaden. Dessutom åkte Marcus till "landet-långt-bort-istan"

I Maj blev det inte så många inlägg men de handlade också mycket om vårens antågande. Emelie som skaffat hunden Wilda och surdegsbak som jag börjat med.

I Juni var det sedan skolavslutning, midsommar och vår semester till Öland, Blekinge och Skåne somm det handlade om, förutom alla blommor då förståss.

Juli skriver jag mer om Skånesemestern och den fortsatta resan till Gotland och Stockholm. Mycket bak och blommor som vanligt.

Augustis inlägg handlar naturligtvis mycket om trädgården och dess rikedomar, som blommor och grönsaker.

I September firade vi två jämna födelsedagar, dels min 50-årsdag och pappas 90-årsdag. Sedan var maken och jag på Kreta.

Oktober var också en stor festmånad eftersom Calle fyllde tonåring och jag och Monika var på diplomeringshögtid, dvs vi fick våra examensbevis som diplom.

I November hände inte särskilt mycket i vår familj förutom att vi var på anhörigträff i Halmstad och därmed passade på att besöka Gekås i Ullared. Vardagen rullade på som mest och i December var vi på vår så länge efterlängtade resa hela familjen och också Emelies sambo Dennis var medbjuden. Vi har så länge pratat om denna resa som äntligen blev av, ja och så var det ju jul förståss.

Vi har fått en del julkort i år fast vi själva inte längre skickar några. Vi försöker skänka pengar till välgörande ändamål i stället. Det är ändå jättroligt att få julkort och jag vill här passa på att tacka er som skickat och jag vill samtidigt passa på att önska er alla en god fortsättning och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!