Leta i den här bloggen

lördag 9 februari 2008

Härliga Lördag!

Idag har solen lyst och våren är på väg! Fåglarna kvittrar och det känns underbart! Finns det något underbarare än att känna att vi går mot rätt tid?Jag gick upp tidigt och tog bilen ner till badhuset och tränade våtväst, köpte med mig bröd från Byttorps finbageri och kom hem till ett dukat frukostbord med bacon och stekt och kokt ägg. Kan man ha det bättre? Sedan blev jag lämnad ensam för studier i litteratursociologi och metoder och teorier som jag så väl behöver läsa nu till vår magisteruppsats, som börjar ta form och få en ram. Det känns dock inte så inspirerande längre att ödsla helgerna till studier, när man arbetar och behöver helgerna till rekreation. Det gick bättre när jag var friårsledig. Då var läsandet så nytt och jag kunde läsa hela tiden. Försökte boka om vår Fuerteventuraresa till Indien 15 dagar istället, men det skulle bli en extra kostnad på 3.000 fast vi åker med samma bolag, så det var inte värt det. Forteventura 7 dagar får räcka denna gång och kanske vi kan åka nästa år i mars och då kanske kan få med oss alla barnen. Det vore underbart! Får höra med Marcus , Emelie och Hanna om de vill åka med. Nej nu väntar kaffet och mandellikören på mig och en härlig kväll!