Leta i den här bloggen

lördag 23 februari 2008

Mycket läsning och datorarbete idag

Idag har jag suttit HELA dagen framför den där förb-e datorn! Ja förutom då i morse då jag åkte iväg på min våtvästgympa, vilket är så förlösande härligt att jobba, basta och sedan åke hem till den väntande frukosten. Maken har stekt bacon och ägg.(Bli inte avundsjuk nu Monika när du läser detta) Byttorps finbageri fick påhälsning av mig på hemvägen och färska frallor inhandlades.

Jag har jobbat dels i ett ritprogram och ritat vår blivande uteplats i väster, och sedan har jag snabbläst tre tyska avhandlingar om Pippi Långstrump som jag sammanfattade i vår magisteruppsats. Den fjärde avhandlingen var på italienska och skummades därför igenom på fem minuter. Nu låter detta lite skrytsamt, (återigen, jag får skärpa mig) men det är inte min mening att förhäva mig, det låter mer märkvärdigt än det är. Jag har endast skummat för att fånga in metod, teori och slutsatser. Då ingen utav avhandlingarna bjöd på något engelskt abstract, så får man göra det bästa av situationen. Nu skall jag titta på Postkodsmiljonären, tätt följt av Melodifestivalen och försöka vara lite social med maken och lillcalle.