Leta i den här bloggen

fredag 15 februari 2008

Vintern har kommit!

Äntligen har det blivit torrt och kallt och soligt! Det är underbart! Termometern stod på minus sex grader uppe på Ekås när jag steg upp! Tur att jag preparerade min julros med mer tidningspapper och plastpåsar igår kväll när jag kom hem. Men frågan är om den överlevt. Waldemarsuddekrukan som den stod i hade frusit fast på mattan som antagligen var genomblöt efter allt regnande i januari. Så jag kunde inte lyfta in den.

Överlevt hade dock våra katter gjort, som sprang ut igår när jag kom hem med sista bussen. De jamade uppfodrande som om det var mitt fel att de för en gångs skull ville gå ut. Jag tyckte det var jätteskönt att de ville gå ut för en gångs skull.

Lilla Blondie (det är hon som är på bilden vid min profil) stannade inne och sov på mig hela natten. Jag sov tyvärr inte så bra, men eftersom Anders inte tolererar katter i sängen, får jag passa på att ha det när han inte är hemma.