Leta i den här bloggen

onsdag 13 februari 2008

Flexledig!

Idag har jag tagit halva dagen flexledigt, och jag passade på att ligga länge och läste dagens Borås Tidning i sängen. Sedan har jag hunnit med lite vård av långhåriga katter och diverse annat.

Eftersom maken idag är på andra sidan Sverige, tyckte jag att jag kunde sällskapa lillcalle lite. Han uttryckte dessutom önskemål om att inhandla skor och byxor och då får man smida medan järnet är varmt. Han hör till de få barn här i världen som aldrig någonsin vill ha kläder inhandlade.

När jag studerade buss-tur-listan, upptäckte jag att det går oerhört dåligt med bussar ner till stan mitt på dagen, så mycket jobbat idag blir det nu inte om vi skall hinna med handling också, men det gör inte så mycket. Jag har hållit rent almanackan idag, så ett par timmar får räcka att jobba.

Jag måste dock tillstå att en egen bil skulle inte sitta helt fel nu. Jag får väl lyssna på maken och andra och köpa mig en liten bil. Det är bara det att det tar emot ur miljösynpunkt att köpa en bil som jag behöver använda 1-2 ggr i veckan. Lite väl lyxigt. Det får väl bli en miljöbil... kanske diesel.