Leta i den här bloggen

söndag 24 februari 2008

Inköpsrunda!

Äntligen har vi fått ner de rödrutiga gardinerna och upp kom en gulrutig gardinkappa i köket. Helst vill vi ha en gardinkappa i tyget Tulpaner av Josef Frank från Svenskt Tenn men det är lite svårt att få tag på här. Vi får ta oss en tur ut till Ljungbergs textil i Floda lite längre fram i vår och titta på deras tyger, annars får vi köpa det i Stockholm nästa gång vi åker dit.

Maken ville köpa sig en ny oljerock och då hängde jag genast på: Vi åker till Gällstad för på Gällstad Ylle har de Henry Loyd-rockar. (Det gäller att smida när järnet är varmt, det är inte allför ofta han vill handla kläder) Sagt och gjort, vi satte oss i Saaben alla tre och iväg till Gällstad bar det i regnet.

Vi åkte den så välkända vägen ut mot vårt gamla hem i Tvärred och vi blev nästan lite sentimentala. Där bor Felix säger Callemannen med gråten i rösten när vi passerar Hulu.

Väl framkommna i Gällstad stannar vi till vid fabriksbutiken, för maken behövde en ny provsticka som försvunnit. De hade ingen sådan men jag hittade några blå snygga ljus med snygga servetter därtill.
Någon oljerock som passade herr Wadell stod tyvärr inte till buds i någon affär i hela Gällstad, men jag hittade mysbyxor, underbyxor och jättefin tröja, allt i färgen petrol från SVEA, så jag blev helnöjd. (Jag behövde dock inga nya kläder, men för tillfället kan jag inte motstå en viss blå färg.)Nåja han hittar nog någon oljerock i någon butik för skogsnördar eller så, för det verkar inte vara på modet just nu med oljerockar. Konstigt nog så som det regnar för det mesta.