Leta i den här bloggen

tisdag 19 februari 2008

Vaknade i gryningen

Jag kunde absålut inte somna om imorse när jag vaknade. Där låg jag och kastade mig fram och tillbaka i sängen och blev bara mer och mer missnöjd med att inte kunna somna om. Klockan fem gjorde jag slag i saken och gick upp och släppte ut de stackars katterna, som jag hade stängt in i förrådet/tvättstugan i går kväll eftersom de klöste på mattorna s. (dvs en av dem gjorde det och då blev det kollektiv bestraffning) Jag gick och kollade om tidningen kommit- men nej, så jag fortsatte läsa Karin Alvtegens bok "Skugga" i tystnaden.

Det är ruggigt vad bra vissa böcker är, bara man får tid att koncentrera sig läsa dem, så nu längtar jag att dagen skall ta slut så jag får läsa fortsättningen. Alla Karin Alvtegens böcker har varit bra tycker jag och jag kan varmt rekommendera dem till alla som tycker om lättlästa böcker som handar om vardagen och som är spännande utan att vara deckare.