Leta i den här bloggen

söndag 24 februari 2008

Aldrig mer Melodifestival!

Nu är måttet för mig i alla fall rågat! Droppen som fick Melodifestivalbägaren att rinna över fick igår kväll också ett ansikte. Frida ! Jag har länge tyckt att Melodifestivalen mer och mer börjat anta en form av ett Bolibompa-surrogat för förvuxna programledare men igår kväll passerade ändå Christian Luuk min gräns, när han kröp ihop med en snuttefilt under scenen. När Frida äntrade scenen i värsta Markolio-stil så nådde mitt humör bottenrekord och maken fick göra en insats och trycka på off-knappen på TV:n. Sedan gjorde han sitt bästa för att muntra upp mig resten av kvällen. Jag fick lova honom dyrt och heligt att inte propsa på att få titta på Melodifestivalen i fortsättningen. Jag får nog bittert erkänna: Jag har vuxit ifrån den sortens underhållning. I fortsättningen får vi nog hålla oss till "på spåret" och liknande underhållningsprogram som vi förut så felaktigt förpassat till PRO-soffan.