Leta i den här bloggen

fredag 22 februari 2008

Fredagsmys!

Så var det då äntligen fredag igen! Härliga underbara fredag. Numera verkar veckan bara bestå av Måndagar och Fredagar tycker jag. Är det sant att tiden går fortare och fortare? Jag har en teori om att om man inte förändrar sin situation så går det bara fortare och fortare, för då har man ingenting att relatera till. Man måste med andra ord förändra sin tillvaro och flytta ibland, byta jobb då och då, gå kurser, och resa ut i vida världen.

Jag har ju inte bytt jobb på 13 år visserligen, men det har hänt en hel del i mitt arbetsliv. Vi har flyttat biblioteket och arbetsuppgifterna skiftar hela tiden. Idag har jag lärt mig att göra fjärrlån och det är en utav de få saker jag hittills inte har arbetat med. Det är jättekul! Jag började som nyanställd med att ha hand om fjärrlån ut, men det är ju en helt annan sak än fjärrinlån, som innebär detektivarbete i kataloger, medans fjärrutlån mest är att leta på våra egna hyllor.

I dag är det som sagt var Fredag och det innebär fredagsmys hemma med god mat och ett glas vin. Lillcalle får läsk och senare på kvällen chips, vilket hans mamma tyvärr också gärna sätter i sig. Vi försökte ett tag med att köpa de allra minsta påsarna, så att det bara skulle räcka till Calle, men det visade sig vara så oekonomiskt och det går ju inte an!