Leta i den här bloggen

söndag 17 februari 2008

Gråtrist och blåsig Söndag

Sitter och tittar ut över nejden ner mot Borås och mot de blånande skogarna mot Dalsjöfors och måste konstatera att det fina vädret är som bortblåst. Det milda vädret har dock fört med sig det positiva att Julrosen tinat och ser ut att ha klarat sig. Amaryllisen som blommade med sex stora röda blommor, sjunger däremot på sista versen så den får jag nog städa undan tillsammans med de rödrutiga köksgardinerna som står mig upp i halsen nu.

Jag har märkt att när man bor i ett sådant här litet hus, tröttnar man mycket snabbt på olika saker eftersom man ser dem hela tiden. I våra stora hus bytte jag nästan aldrig gardiner, medan här efter knappt tre månader, bara känner att jag MÅSTE byta. Jag funderar på att sätta upp tavelhyllor istället för att hänga upp tavlor. Då kan man byta tavlor allt eftersom. Inte så dumt va?

Nej nu får jag efter denna lilla paus återgå till mina böcker och senare en liten tur till badhuset för lite våtvästgympa igen. Tjingeling!!