Leta i den här bloggen

tisdag 17 juni 2008

Altanen är färdig!


Är det inte fantastiskt. Altanen blev färdig på två dagar! Den blev dessutom jättesnygg med en liten rundning som vi ville ha. Vi ville inte ha mer raka vinklar eftersom allt på huset är så vinkelrätt.

Visst är det fint? Nu fattas bara uterummet och en snygg utemöbel, ett parasoll eller markis i blått så man får lite medelhavskänsla.

Jag har nog blivit "rosshoppoholic" för igår när jag på väg hem från jobbet köpte en säck kogödsel till planteringarna och främst till Anders Magnolia, så var jag och rotade bland rosorna och vad hittade inte jag - två rosor som jag kände att jag ville utöka min samling med. Men då var det något inom mig som sa att det är nog inte så smart eftersom jag har två oplanterade rosor ståendes hemma. Jag köpte mig en till frigolitkruka istället och i morse planterade jag min Polstjärna i den stora krukan. Suck men jag skulle väldigt gärna vilja köpa en Astrid Lindgrenros och en Hansa. Det får bli nästa vår....

Flickorna kommer hit i midsommar med sina respektive. Få se om vi kan sitta ute något. Det väntas regn och kyla så det är inget att ställa in sig på. Men underverk händer.
Här syns den snygga trappan och i förgrunden Anders Magnolia som han planterade idag. Vi får hålla tummarna att det överlever.