Leta i den här bloggen

måndag 2 juni 2008

Några kort blev inte av att ta idag. Men kanske i morgon bitti annars får det vänta. Idag har jag gått här ute i trädgården sedan jag kom hem vid sjutiden och bara fixat med blommorna. Känner mig nästan som Ferdinand nu när jag sitter här på balkongen och luuuuktar på min underbara hängpetunia här ovanför mitt huvud. Å vad jag älskar blommor. Bara jag nu inte förvattnar eller glömmer att vattna så blommorna hamnar i förgängelsens bakvatten.

Maken har åkt norrut på någon slags promotion. Där hade de inte lika fint väder som här minsann. Han kommer hem igen imorgon. Då kommer också Marcus hem från Norrland, men de flyger inte med samma plan för maken kommer tidigare. Nu kanske vi kan få lite mer tid att umgås hela familjen hoppas jag. Vi får ju en extra ledig dag efter studentexamen. Då skall vi bara njuta.

Studentskylten är nästan klar och studentpresenten är fixad tack vare Emelie som körde ut mig till Dalsjöfors, i släptåg med Hanna för att prova ut en ring. Ja hon fick prova flera som hon tyckte var fina, så hon inte skulle se vilken jag köpte. Då fick hon snällt gå ut och vänta utanför. Lite spännande skall det väl bli. Det var tur att hon var med, för annars hade jag köpt en ring som det visade sig att Hanna inte tyckte om. Nu slipper man ju besvär med byte och så.

Underbart att sitta här ute på balkongen i bara ett linne i mörka natten och känna den underbara doften av syren blandat med petunian. Det är fabelhaft som de skulle säga i Österrike. Man är verkligen lyckligt lottad. Vi har verkligen valt rätt som flyttade hit känner jag. Grannen som säger sig vara vår lilla "hustomte" har en myggmaskin som tar bort alla mygg och knott också. Vad mer kan man önska sig!