Leta i den här bloggen

tisdag 3 juni 2008

Stadsfluga

Vaknade tidigt av en envis fluga. Men det var en vanlig stadsfluga så den var enkel att slå. Skillnad var det på Tvärredsflugorna. De var mariga för att inte säga omöjliga att få död på. Nej det är ingen sport att ta död på Boråsflugorna. Men att somna om var ändå omöjligt.




Nu blåser det mer idag och det är inte längre så kõvet som det var igår. Callemannen skall till Alidebergsbadet och bada hela dagen idag. Härligt för dem. Jag däremot får ta apostlahästarna och gå ner till jobbet, för cykeln lämnade jag vid jobbet igår, då MLI körde mig hem. Det är bara bra, då får jag en massa steg. Vi räknar steg till och med fredag. Jag har gått snart 400 000 steg på en månad.


Potatisblomman ser ut så här.


Och här är mitt fina citrusträd.



Fuchsiorna är ljuvligt vackra, hoppas de tål blåsten.



Den underbara dubbla petunian som doftar så gott. Se så söta de är, dubbla med en liten antydan till rosa inuti.



Så här ser rabatten ut nu med lite Tobaksplantor, Lavendel och rosor också. Den svämmar snart över. Men vad gör det, då får inte ogräset plats.