Leta i den här bloggen

söndag 15 juni 2008

Berg i dagen

Idag gräver maken bort en massa matjord så att berget kommer upp. Vi gillar båda berg i dagen och det kommer att bli perfekt utanför altanen att se berget. Just nu håller han på att tvätta det med högtryckstvätten så det skall bli fint.

Jag har tagit upp all sten och makadam i vindruvshålet och så har vi fyllt med fin jord. Vi skall dock inte sätta vindruvan förrän uterummet är på plats för den kan ju bli förstörd när de skall sätta upp väggarna.

Planerar lite för hur det skall se ut på vår altan som vi troligtvis kommer att ha till midsommar. Hurra vad lycklig jag blir!
Läser i Drömhem och Trädgård om en ny markisväv som är mycket tåligare än vanlig markisväv och inte är den dyrare heller. Vi har inte riktigt bestämt oss om vi skall ha markis, segel eller parasoll. Vi får se vad det blir.

Marcus cyklade Vätternrundan på 10 timmar. Han var trött naturligtvis när han kom i mål.

Jag hittade et kul personlighetstest på en annan blogg jag besöker ibland och kunde inte låta bli att besvara frågorna vilket resulterade i detta.Jag tycker nog att det stämmer in ganska bra på mig.