Leta i den här bloggen

fredag 6 februari 2009

Fredagstema:Väskor

Jag tar vid temat som tydligen är väskor. Jag blev också inspirerad av Marskattens inlägg och följde hennes spår till den blogg som leder allsången i februari. Jag länkar till bloggen fritt ur hjärtat, för det är hon som leder fredagsbloggarnas tema och jag tyckte det var bra teman så här gäller det att hänga på.

Visst är det roligt med väskor! Förr brukade jag alltid komma hem med minst en väska från våra utlandsresor men rekordet var nog när jag och min dotter Emelie var i Tunisien för tre år sedan. Jag stegade in i första bästa butik och fick syn på en gigantisk Louis Vuitton-väska som jag kände att jag bara måste ha. Vi gick ur butiken med väskan efter att jag prutat på den och jag fått ner priset lite grann och jag kände mig väldigt nöjd- en stund- i nästa affär hittade Emelie en ännu mer välgjord kopia och när hon satte igång att pruta insåg jag snabbt att jag låg i lä.... Vi köpte under veckan så här många väskor tillsammans:
Emelie visade sig minsann inneha en otrolig talang för att pruta och jag som trodde att ingen var bättre än jag på det! Där stod man med skägget i brevlådan.


Här är Emelie i full fart med att handla väska av en butiksinnehavare.

Här är fler Fredagsbloggare: Nilla, Anna, Desiree, Annika, Anne, Petra ,Anna-Saltis ,Millan, Anki, Marianne, Victoria, Lia, Cecilia, Leopardia, Marina, Marie, Strandmamman, Ulrika, Jemaya, MiaD, Ingabritt, maisoui, Moster Mjölgumpa, Erica, Taina, sparkling, Christel, ,emma, jennie, Nykomlingar för veckan:-) musikanta, sara, underytanjag, marskatten,