Leta i den här bloggen

lördag 28 februari 2009

Lördagsro

Åh vad det är underbart med helger! Igår blev mitt inlägg på Fredagstemat mycket decimerat eftersom jag inte hade någon tid alls egentligen att göra ett inlägg: Först arbetet som gick i ett, sedan tog jag en promenad hem, städade, duschade och gjorde mig i ordning, sist på kvällen vankades det nämligen DAMMIDDAG!

Vi träffas ett gäng tjejer ca fyra gånger per år och det har vi gjort sedan grundskolan. Vi är fyra stycken som gick i samma klass och två som gick i parallellklassen. Det är ganska unikt att vi hållt ihop sedan småskolan och vi har inte haft något uppehåll. I början träffades vi en gång i månaden men det har med tiden blivit fyra fem gånger per år. I år är det lite speciellt för vi fyller alla jämt!

Ja så nu förstår ni kanske varför det blev ett så tråkigt och intetsägande inlägg på temat OUMBÄRLIGT igår. Därför tänkte jag faktist spinna vidare lite på det i dagens inlägg också.

Show and tell med sitt fredagstema är en jättetrevlig tanke tycker jag och jag tänker fortsätta med det och förhoppningsvis kommer jag i fortsättningen ha tid att göra mina inlägg på Fredagarna. Det har varit mycket på jobbet på sistone så jag inte kommit hem förrän lagom till mat och TV, och när man väl satt sig i TV-soffan som en annan soffpotatis så sitter jag där. Skam till sägandes så är altså TV:n oumbärlig för mig!!!! Fast egentligen inte. Jag skulle klara mig aldeles utmärkt utan faktiskt.

Jag blir lite beroende av vissa TV-program och ett sådant är "halv åtta hos mig". Jag har svårt att klara mig utan det underbara programmet. Det förenar några intresseområden som jag har och det är: Matlagning, social samvaro och man får se hur vanligt folk har det hemma hos sig. Jättekul!

Mina barn är naturligtvis oumbärliga för mig. Denna helg har vi sonen tillfälligt hemma på blixtvisit. Han kom lagom för att köra mig till dammiddagen igår kväll och hämtade sin mamma snällt när hon ringde! Dessutom hade han vänligheten att köra hem en annan dam som skulle åt ett helt annat håll!

Många slåss dock om sonens gunst och idag skall han förläna Emelie och pojkvännen med sin närvaro.

Min kamera är oumbärlig för mig, särskilt när jag bloggar för jag lägger in en hel del bilder.


Solen är något jag inte vill vara utan, jag fullkomligt avgudar solen och vänder näsan till så fort jag får ett tillfälle.


Kissekatten Maja tycker som jag om solen.

Nästa månad Mars så blir det Erica som bestämmer Fredagstemat och det ska bli roligt att fortsätta på hennes fredagsteman, vilka jag tycker ska bli spännande att skriva om. Se till vänster i min blogg vilka ämnen hon valt, eller gå in på Ericas blogg.