Leta i den här bloggen

söndag 8 februari 2009

misslyckad söndag!

Idag har varit en "avig" dag kan man minst sagt säga. Det började med att vi inte kunde köra Callemannen till basketträningen för det hade kommit en massa snö och ingen snöplog hade kört. Hos oss måste man nämligen vara mycket försiktig om det misstänks vara halt för vi har en jättebacke från oss ner till Alingsåsvägen som inte är att leka med.

Vid frukosten gick Maja och strök sig på växterna på fönsterbänken och plötsligt händer det som jag så länge fruktat. Hon gick helt nära ljuset på köksbordet och pälsen flammade upp på henne! Jag reagerade snabbt och instinktivt som tur var och släcker elden med mina bara händer och som tur var lyckades det på en sekund för i nästa sekund for Maja iväg förnärmad över att jag varit hårdhänt. Hon hade inte uppfattat att hon fattat eld. Jag rusar efter på darriga ben, och som tur var så var elden riktigt släckt annars vete gudarna hur det gått med en brinnande katt under soffan hade det slutat med eldsvåda i hela huset. Puh!

Två filmer hade vi att se och den första (Dogville av Lars von Trier) visade sig vara mer någon slags pjäs så den stängde vi av efter tio minuter. Nästa film var lika misslyckad (Libertine) fast det var säkra kort som John Malkovich och Johnny Depp i rollistan.

En misslyckad maträtt var nästa miss och makens tappade plomb. (Det hör till åldern att tänderna faller sönder.)

Ja i morgon är det Måndag och arbetsdag igen. Calle har sportlov och skall följa med maken/pappa till jobbet i K-stad.

Nu ska jag och Calle äta glass!