Leta i den här bloggen

söndag 26 juli 2009

Färglöst

Vid denna tiden finns faktiskt inte så mycket blommor i trädgården. Jag gick en runda för att leta lite motiv att fotografera och några blommor hittade jag.


Mina luktärter plockar jag in varje dag för jag älskar doften. Men så färglösa de är i år!



Hängpelargonerna som jag köpte förra året och fick stå i uterummet hela vintern har blommat fantastiskt sedan tidig vår, men inte är det mycket till färg på dem heller! Jag har förståss några djupröda men de blommar inte lika flitigt.

Krassen är ganska färglös också men några mörkröda har jag faktiskt och de är fina.



Idag är det ganska färglöst väder också faktiskt, när jag fotade i solsken blev bilderna på tok för ljusa fast jag hade manuell inställning. Nu är det mest moln på himlen och det blåser så in i vassen så det är inget skönt ute.

Pojkarna har gett sig iväg på fotboll eftersom Elfsborg spelar hemmamatch. Jag är dock vaccinerad mot sport som jag brukar säga. Jag kan inte förstå vad det är för roligt med att sitta och titta på 22 män som jagar en boll ett par timmar.

Mine käre far älskar sport och för honom var det inget som gick före ett sportevenemang på TV så jag tror jag fick för mycket av det som liten att TVsporten alltid var det viktigaste. Till och med på min brors konfirmation kommer jag ihåg att pappa gjorde en ansats att gå ner till TV:n och titta på sport, men där gick gränsen och min bror satte P för det. Han är nog också vaccinerad mot sport mer eller mindre.

Den första helgen efter semestern har mest gått i grått tyvärr. Jag har lidit av migränliknande huvudvärk med illamående och varken mat eller dryck har smakat och som sagt. Allt känns färglöst.

Som tur börjar huvudvärken klinga av nu och i morgon när det är dags för arbete igen mår jag säkert tipp-topp som vanligt. Är det inte typiskt! Jag kunde inte ens dricka vin igår till maten som maken stått och gjort flera timmar...

Att Marcus snart åker tillbaka till helveteslandet gör det hela inte ett dugg bättre faktiskt. Vi hade helst sett att han stannade hemma men det kan han ju inte. Inte vill han stanna hemma heller! Det har ju börjat hetta till ordentligt där nu och varje dag rapporteras det om strider nu. Usch!!

Jag hade tänkt att se alla programmen Sommar med Ernst som jag missat när vi varit ute och åkt på semester.

Jag såg endast det första när han var på ön Garpen , sedan åkte vi ju själva till Blekinge. Sedan såg jag det femte programmet i torsdags och kunde då konstatera att han var på Gotland som vi var och det var ju roligt!

Nu ville jag altså se andra, tredje och fjärde programmet och vi kopplade in datorn i TV:n och efter en stund fick vi igång allt med ljud och bild och när vi klickar på programmet så kan man inte se något annat program än det sista. Det ligger endast kvar en vecka på TV4 sedan får man betala 49 kr i månaden om man skall ha möjlighet att se äldre program! Vad sur jag blev! På TV1 och 2 ligger programmen kvar minst 30 dagar och det kostar inget att se gamla program. De uppmanar ju till och med oss att använda SVTplay.

Nej Usch och fy för TV4 och alla de andra rekamkanalerna för den delen också. Det räcker tydligen inte med att man betalar TV-licens och de får in en massa pengar på reklam.

När min mormor var ledsen och deppig så bakade hon alltid en massa kakor. Hon blev glad med en gång. Jag har fått lite utav den åkomman jag också för idag har jag ju bakat både baguetter och nu har jag satt igång ett pajbak tills ikväll.

Blir jag något gladare då? Nej inte ett dugg faktiskt. Min kära familj blir dock glada som får lite gott att äta och det känns bra.

Detta inlägg blev ett riktigt gnällinlägg känner jag men det är lika bra att gnälla av sig här så kanske man slipper göra det på jobbet i morgon.