Leta i den här bloggen

tisdag 14 juli 2009

Stockholm i mitt hjärta


Idag har vi haft en riktigt späckad dag men mycket givande och rolig på alla vis.

Vi började med att ta bilen ut till tekniska musèet och vi var där precis när de öppnade så vi var så att säga "först på plan" och det visade sig vara ett jättebra val precis som när vi åkte till Lummelundagrottan. När vi gick ut från tekniska tre timmar senare ringlade sig köerna långa utanför.

Trots att vädret var fint på morgonen så hade det kommit en rejäl skur medans vi var inne och testade alla tekniska underverk och vi kom ut lagom till solen tittade fram igen.

Då var det dags för en liten promenad ut på djurgården och lunch på Rosendals trädgård. Som vanligt var det lika mysigt att komma dit men vi stannade inte länge denna gång eftersom vi hade avtalat tid med makens broder som arbetar på Waldemarsudde. Några bilder hann jag dock med att ta på de färgglada blomsterraderna och den nyanlagda kryddträdgården i en upphöjd bädd.
Jag älskar verkligen Rosendals trädgård!

Dessa upphöjda bäccar som de har på Rosendal tänkte jag försöka göra nåt liknande hemma i vår nya köksträdgård.

Waldemarsudde visade sig vara ett lika trevligt utflyktsmål med både fin trädgård, vackra hemtrevliga rum och mycket konst. Även lite inköp blev det där idag. Jag har ju två Waldemarsudde krukor innan som jag tycker så mycket om så jag köpte tre stycken i två mindre storlekar som jag kan nu kan komplettera min samling med. Jag tycker de är så snygga eftersom de står på små fötter och på det viset kommer upp en bit från underlaget.


Efter en privat liten sightseeing där på Waldemarsudde stod Skansen på tur dit Erik följde med oss. Skansen hör också till ett utav våra favoritutflyktsmål och nästan ett måste när vi är i Stockholm. Jag älskar att bara gå där och strosa och titta in i några av husen. Idag var det dessutom Allsång på skansen som vi hörde och såg lite av när vi ätit på Solidens restaurang Tre byttor.
Här får man försöka att få sig en glimt av Anders Lundin.