Leta i den här bloggen

lördag 4 juli 2009

Hemma igen!

Utsikten från vårt Bed & Breakfastställe Spångagården. Inte helt fel!

Igår kom vi då hem från vår första semestertripp och om vi sammanfattar den har den varit mer än lyckad. Jag måste säga att jag är överväldigad av hur vackert det var i Österlen med enda undantaget för Baskemölla då förståss som var det enda "misstaget" vi gjorde men det var ju bara att åka vidare.


Igår gjorde vi Bjärehalvön. Vi började med att åka till Torekov vidare till Hovs hallar där vi i stort sett endast tittade på den bedårande utsikten och sedan åkte vi den vackra kustvägen över Kattvik till Norrviken där vi gick in och tittade på trädgårdarna.


När man väntat så länge på att få se någonting så blir det oftast en besvikelse det har jag också lärt mig på denna resa. Maken som jag inte förut fått med mig på ett besök i Norrvikens trädgårdar tyckte däremot att det var en bättre upplevelse än han trott och det kanske berodde på att det var mycket träd i trädgården och det gillar ju han.


Liksom Apotekarens trädgård så var även Norrvikens trädgårdar lite överreklamerade och jag tycker att om man tar inträde som man gör i Norrvikens trädgårdar så kör man inte med motordrivna häcksaxar som förstör hela upplevelsen för besökarna, utan det kan man passa på att göra före öppning och efter stängning alternativt klippa för hand som Mandelman säger att han gör.

På tar om Mandelmanns trädgårdar så körde vi förbi skylten in till hans trädgårdar utanför Simrishamn och maken gjorde allt för att jag inte skulle få syn på den skylten. Det får bli nästa resa till Österlen för det är definitivt inte den sista gången jag besöker Österlen!


Vi avslutade vår första Sveigetripp genom att bada på ett "drive-in-bad" Skummelövs badplats och genom att äta god lax på Laxbutiken.