Leta i den här bloggen

tisdag 22 april 2008

Ett gott hjärta

Var idag och gjorde ett konditionstest eftersom vi skall börja en stegräkningstävling på jobbet i Korpens regi. Jag beredde mig på att få reda på att konditionen var dålig, vilket jag trodde eftersom jag flåsar i uppförsbackarna hit upp till hemmet. Det visade sig att jag hade ytterst bra hjärta och jättebra blodtryck. Ja det var ju bara att tacka och slicka i sig. Däremot var mitt midjemått lite på gränsen.... Jaja man gillar ju fredagsmys, vin och godis lite för mycket. Bättre glad och rund än spinkig och sur. Det skall i alla fall bli kul att tävla i steg. Vi börjar den 29 April.

Ringde en gammal skolkamrat idag, som det var ett tag sedan jag pratade med. Hon skall titta upp en stund ikväll. Alltid kul att tjata en stund. Vi har en del gemensamt, då vi träffas då och då. Vi har vårt yrkesval ihop också, så då fattas det aldrig samtalsämnen.

Snart har jag läst ut boken snabba cash av Jens Lapidus. Det är en bra bok, som är snabbläst. Den är dock lite råare och hårdkokt i både språk och stil än vad jag brukar läsa. Intressant också att titta in i en värld som man hoppas ens barn aldrig kommer att komma i kontakt med. Det handlar om Stureplansbrats och kokainhandlare, undre världen i Stockholm med allt vad det innebär.