Leta i den här bloggen

onsdag 9 april 2008

Fågelsång

Vaknade i morse av att fåglarna sjöng helt underbart! Det är en fröjd att höra fågelsång igen. Nog för att fåglarna sjöng i Linnéparken också, men det överöstades tyvärr av alla som fickparkerade på gatan utanför. Nej vi trivs bättre här uppe på Ekås. Det är mer som i Tvärred.
Det är ju dock lite längre ner till stan än när vi bodde i Linnéparken, men det tar ju bar sju minuter med bil, lite längre med buss och vill man ha sig en promenad tar det en timme att gå ner till stan. Från Tvärred tog ju det 25 minuter med bil, så jag tycker att vi har kombinerat stad och land mycket bra när vi flyttade hit.

Idag arbetar maken hemma och min näsa har slutat rinna och bara antagit en form och färg så jag kan lätt jämföra mig med Rudolf med röda mulen. Men det går ju att sminka bort, så idag tar jag bilen ner till biblan så skall jag träffa M där.

Efter det skall jag gå på min keramik med Yrjö Häkkinen. Det är alltid lika roligt. Det är ett härligt gäng. Idag skall jag göra några stora hjärtformade krukor som jag skall hänga på utsidan av huset, där jag tänkte ha murgröna och någon blomma i. Ja sedan åker jag och hämtar min vinst - min vattenrenare i Daljöfors. Det är ju en manick som man inte skall koppla in utan man fyller den med kranvatten och den står på diskbänken. Det dyra filtret som gör rent vattnet behövs säkert inte bytas så ofta som varannan månad. Fast de som har denna hemsida förespråkar var tredje månad...