Leta i den här bloggen

måndag 14 april 2008

Snickare

På Onsdag kommer en snickare hit och skall titta på våra planer på uterum och lite smått som vi vill att han ska göra åt oss. Han verkade bra. Vi fick hans telefonnummer på brädgården. Idag är det ju svårt att få tag på hantverkare, så nu håller vi tummarna för att han skall hinna hjälpa oss i sommar. I månadskiftet April/maj kommer firman som skall dränera huset och först efter det kan vi sätta igång med altanbygge, uterum och trädgårdsplanering tyvärr. Det är ju ingen idé att gräva upp trädgården när de ändå skall hit och köra med maskiner och grävmaskiner närmast huset. Vi får hoppas bara att de kommer när de skall och att det går fort så vi hinner plantera innan det blir torrt i marken.

Just nu läser jag en bok som gör mig lite nedstämd. Den heter "När livet stannar" och är en självupplevd historia om en tjej (som faktiskt har gått i klassen under mig på grundskolan)som förlorade sin make och två barn i Tsunamikatastrofen i Thailand 2004. Den är en stark bok som griper tag i mig.

Igår var jag och maken ute på promenad, och jag kunde inte låta bli att plocka de här vårblommorna! Idag skall jag promenera ner till biblioteket där jag skall träffa min skrivkompis. Just nu känner jag mig inte så motiverad att sitta instängd och skriva på uppsatsen dock, men det är just nu ett nödvändigt ont.