Leta i den här bloggen

onsdag 23 april 2008

Nu händer det grejer!


Marianne kom som hastigast igår och hade med sig en pelargon till oss. Så gulligt av henne. Se så fint.


I dag kommer grävaren som skall gräva upp hela vår trädgård, och så skall vi till arkitekten som skall rita uterummet! Maken fick flytta upp krukorna på balkongen. I krukorna har jag räddat undan lite skott från vår gamla trädgår. Jag tog lite skott från idégaranar, buxbom och tuja. Och de har tagit sig! Jag tror knappt mina ögon. En liten bit från mina älskade Pioner som jag räddade med mig redan från Tvärred finns också i en kruka. Hoppas de överlever tills grävarna är färdiga, så de inte dör av blotta förskräckelsen av att vakna upp från vintersömnen och så bli flyttade igen.

Jag skall ta en paus i uppsatsskrivandet idag, för jag måste också åka och köpa fler krukor och rosjord eftersom jag måste rädda undan några förskrämda rosor som är planterade intill väggen här. De har jag inte bestämt var vi skall ha ännu.