Leta i den här bloggen

torsdag 24 april 2008

Rosor och Pion

Hittade två glömda pionplantor i min nya trädgård igår! De var helt gömda i kirschkål och hallonris i ett hörn av trädgården. Och vi som trodde att det inte fanns något direkt i trädgården. Jag gjorde ett halvhjärtat försök att rensa upp, men vi kom fram till att flytta plantorna och så får grävmaskinen "skala av" ogräslagret.


Jag räddade undan de fem rosplantorna och köpte fina frigolitkrukor på Blomsterlandet. De är bra mot nattfrosten. när jag satt om rosorna i "nya" trädgården kan man plantera perenner i dem och ha dem över vintern ute. Jättebra!
Idag har jag naturligtvis supermycket värk av allt arbete i går. Jag glömmer alltid av att jag inte kan arbeta i trädgården. Det var ju en utav anledningarna till att vi sålde Tvärredslund(stor trädgård). Men jag får skylla mig själv.

Arkitekten vi var hos igår verkade jättebra och han lovade att försöka skynda på ritningarna fast han hade mycket att göra.